Ben 10 Fikcja Wiki
Advertisement

Witajcie,

jako, że testy Darwina trwają w najlepsze i kolejne wiki (nie tylko oficjalne Centrum Społeczności) wybiera już testowanie na własnej skórze.

Darwin to zespół zmian dla Oasisa, dzięki którym skórka zacznie wypierać Monobooka i być fajniejsza dla komórek, tabletów, pralek automatycznych, lodówek czy butów z LCD. Narazie ukazały się etapy Fluid (na którym się skupię) i Visual (niedostępny do testów).

Darwin (a konkretniej Fluid) polega na dopasowywaniu się zawartości strony (tutaj przezroczystego środka) do rozdzielczości ekranu. Na najpopularniejszych 1280x1024 czy HD Ready nie będzie zmian, ale na wyższych będzie po prostu więcej miejsca w poziomie na artykuł.[1] Lepiej już się przestawiać, gdyż i tak z czasem Wikia to włączy dla każdej wiki. Np. ja na moim 17" nie widzę zmian (poza węższym prawym modułem), ale na rozdzielczości 1680x1050, jaką oferuje drugi komputer widać, że zmiana jest na plus.

Z Darwinem, w niższych rozdzielczościach tło zostaje usunięte. Pozwoli to zaoszczędzić cenne piksele szerokości, które wykorzystane zostaną przez samą zawartość artykułu, co pozwoli powiększyć rozmiar strony i polepszy czytelność. Brak tła oznacza także szybsze ładowanie się strony.

Piszę to, ponieważ chcę was zapytać, czy chcecie już teraz rozpocząć zabawę z fluid czy poczekać na włączenie na wszystkich wiki. Uważam, że te otwarte testy są dobrą okazją do zobaczenia, jak wiki będzie wyglądać za jakiś czas na ekranach Full HD czy wspomnianych pralkach...

To jak? Bierzem elastyczny układ czy czekamy aż Wikia nam go znienacka odpali?

Pozdrawiam, Piteeek 10:28, lis 9, 2013 (UTC)

Przypisy[]

  1. Opisując Darwina posłużyłem się wpisem Sovq, który pokazuje jak to działa.
Advertisement